kuninkaanpolku

Erämainen, rauhallinen, haastetta ja pientä jännitystäkin tarjoava reitti johtaa aluksi Vuorenmaan laelle, josta avautuvat laajimmat näkymät ympäröivään maisemaan. Sieltä se laskeutuu jokilaaksoon, jossa se seurailee mutkittelevaa jokea ja josta se aina välillä nousee ympäröiville kankaille. Polku halkoo myös majavan työmaita, joten toisinaan vaeltajan on taituroitava itsensä kaatuneiden puiden ali tai yli. Reitin varrella on neljä taukopaikkaa.

3 Faktaa:

• Erämainen reitti Vuorenmaan rinnehiihtokeskuksesta jokirantamaisemiin
  • Majavan puutyömaat jokivarressa
  • Jokikanjonit nousuineen ja laskuineen

Vaativuus:

Keskivaativa

Soveltuvuus:

Reitti sopii haasteita etsivälle matkailijalle, koska se sisältää korkeusvaihteluita ja jonkin verran myös  vaikeakulkuisia kohtia.

Kesto:

3-5 h yhteen suuntaan (10 km), 10 tuntia meno-paluu (20 km)

Reittimerkinnät:

Reitin alussa ja sen varrella on hyvät infotaulut reitistä. Reitti on merkitty selkeästi punaisella. Reitin varrella on risteyskohdissa opasviitat

Reitin alkuun:

Vuorenmaan hiihtokeskuksen yläparkkipaikka
Koskitie 25
63800 Soini

Aja Möksyntieltä Koskitielle ja jatka runsaat 100 m kunnes näet mustavalkoisen Hiihtokeskus-kyltin, joka osoittaa oikealle. Käänny siitä ja jatka soratietä ylös n. 400 m kunnes saavut parkkipaikalle. Lähtöpiste (portti) näkyy tulosuunnasta katsoen vasemmalla.